اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: جاده گهرباران را دریابید

فارس من | دستور مدیرکل راهداری مازندران بر اصلاح نقاط حادثه‌خیر محور گهرباران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با توجه به حادثه‌خیر بودن محور مرگبار گهرباران بر استانداردسازی و اصلاح نقاط حادثه‌خیر این جاده توسط معاون راهداری این اداره‌کل تاکید کرد.

فارس من | دستور مدیرکل راهداری مازندران بر اصلاح نقاط حادثه‌خیر محور گهرباران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محور گهرباران شهرستان میاندورود یکی از پُرحادثه‌خیرترین جاده‌های کشور به‌شمار می‌رود که به‌علت اشکالات متعدد تصادفات ناگوار و منجر به فوت در آن به وقوع می‌پیوندد و بارها مورد اعتراض اهالی منطقه قرار گرفته است.

جاده گهرباران شهرستان میاندورود با توجه به حجم بالای تردد خودروهای سنگین شرکت‌های زراعی دشت‌ناز، نیروگاه شهید سلیمی نکا، بندرامیرآباد و... همچنان به‌عنوان یک جاده فرعی شناخته می‌شود که این مسئله نیازمند بازنگری و ارتقاء محور گهرباران از جاده فرعی به اصلی است.

تعریض محور گهرباران چندسالی است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی و با نظارت اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران در حال انجام است اما این تعریض به‌علت عرض کم آسفالت، فقدان شانه خاکی، فقدان نیوجرسی و جداکننده‌ها، فقدان بریدگی و دوربرگردان استاندارد، فقدان روشنایی در نقاط حادثه‌خیز و آسفالت‌هایی که در مدت کوتاه چندماهه از بین می‌رود دچار اشکالات متعدد است.

خبرگزاری فارس مازندران به‌عنوان یک رسانه مردمی در چندسال اخیر گزارش‌های مختلفی از مشکلات و حوادث ناگوار در محور گهرباران را در این رسانه منعکس کرده است که در راستای راه‌اندازی سامانه «فارس من» و ارائه سوژه‌های مردمی در این سامانه، سوژه « جاده مرگبار گهرباران را دریابید » با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود تا نتیجه مطلوبی که به نفع مردم باشد در آن حاصل شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس با طرح سؤال مردمی از احمدآفرین محمدزاده مدیرکل راهداری مازندران پیگیر وضعیت سرعت‌گیرهای غیراستاندارد، فقدان شانه خاکی و روشنایی در نقاط حادثه‌خیز محور مرگبار گهرباران شده است.

*برخی جاده‌ها با اشکالات متعدد به راهداری تحویل داده می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه استانداردهای اداره‌کل راهداری برای هر نوع جاده مشخص است،گفت: در بسیاری از موارد جاده‌ها با اشکالات متعددی که دارد به اداره‌کل راهداری تحویل داده می‌شود.

احمدآفرین محمدزاده با بیان اینکه راهداری در ساخت جاده دخالتی ندارد اما پس از ساخت وظیفه نگهداری آن را برعهده دارد، افزود: در گذشته بهره‌بردار و تحویل دهنده یکی بوده است که اشکالات برخی جاده‌ها مربوط به همان زمان می‌شود.

*تعریض جاده گهرباران همراه با رعایت مسائل ایمنی باشد

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی قرارداد تعریض جاده را منعقد می‌کند اما به مسائلی مانند خط‌کشی، علائم و دوربرگردان استاندارد و آشکارسازی تقاطع‌ها نمی‌پردازند، تصریح کرد: با تمام مشکلات اداره‌کل راهداری برای جاده‌های استان اقدام به افزایش ایمنی و اصلاح ساختار هندسی جاده‌ها، آشکارسازی تقاطع‌ها و نقاط حادثه‌خیز، شانه‌سازی، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با بیان اینکه جداکننده‌ها با الویت راه‌های شریانی است، خاطرنشان کرد: طبق قانون گردنه‌های برف‌گیر، مه‌گیر و تونل‌ها باید روشنایی نصب شود اما در برخی محورهای حادثه‌خیر نیز روشنایی نصب می‌کنیم تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

*سرعت‌گیرهای غیراستاندارد برچیده می‌شوند

محمدزاده با اشاره به سرعت‌گیرهای محور گهرباران بیان کرد: هر نوع سرعت‌گیر در جاده‌‎ها ممنوع است اما در برخی موارد در نقاط حساس با رعایت استاندارد و شرایط خاص ایجاد می‌شود که این سرعت‌گیرها نباید عاملی در ایجاد تصادف باشد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع سرعت‌گیرها بدون هماهنگی توسط دهیاری‌ها و شوراهای روستا در مسیر جاده ایجاد شده‌اند که موجب تصادفات می‌شوند، گفت: سرعت‌گیرهای غیراستاندارد جاده گهرباران و دیگر نقاط استان اگر موجب تصادف می‌شوند و استانداردهای لازم را نداشته باشند باید برچیده شوند.

*لزوم تبدیل بریدگی‌های محور گهرباران به دوربرگردان

محمدزاده با تاکید بر اینکه بریدگی جاده‌های استان باید استاندارد و تبدیل به دوربرگردان شود چون بعضی از بریدگی‌ها عامل تصادف هستند، افزود: نصب چراغ چشمک زن و تابلو علائم هشدار دهنده نیز باید در جاده‌های حادثه‌خیر مانند محور گهرباران نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیر محور گهرباران باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بریدگی‌های محور گهرباران باید تبدیل به دوربرگردان‌های استاندارد شود و چراغ‌های چشمک‌زن و علائم هشدار دهنده نیز در آن نصب شود.

به گزارش فارس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بر پیگیری استانداردسازی محور گهرباران و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیر این محور توسط نجفی معاون راهداری این اداره‌کل تاکید کرد.

به گزارش فارس، سوژه جاده مرگبار گهرباران را دریابید در فارس من ثبت شده است که خبرنگار فارس آن را پیگیری کرده است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول